Valdag!

I dag går Sveriges befolkning man ur huse( hoppas jag) för att rösta.

" Rösta rätt= rösta rött"  ja eller hur! NOT!


Jag röstar BLÅTT! Jag vill inte försörja landets lata, arbetsskygga och bidragsfuskare! Vänstern vill höja skatterna för att öka välfärden. Vilket innebär fler bidrag! Vaför ska det inte löna sig att arbeta?

Det tjatas till förbannelse om alla stackars utförsäkrade sjuklingar! Problemet hade inte funnits om inte alla sabla idioter som inte är sjuka på riktigt hade lyft sjukersättning för att kunna jobba svart på heltid. Alliansen vill att det ska löna sig att arbeta! Jobb finns det! Vill man jobba så finns det jobb! I dag verkar det som att ingen människa ska ha något som helst ansvar för sin egen välfärd och ekonomi. Man ska bara överlåta det ansvaret på staten.

Det är la för faan upp till var och en vilken välfärd man vill ge sig själv. Jag måste själv ansvara för min ekonomi, inte förlita mig på bidrag. Men som det är nu är det viktigare för folk att köpa ny tv, mobil och dator så fort det kommit en ny modell, än att spara för sämre tider! Det är knappast Alliansens fel att folk köper allt på kredit! Vi måste alla själva ansvara för vår ekonomi. Sluta att leva över våra tillgångar!

Skolan är ju alltid på tapeten. Det är väl statens fel att era jävla ungar är bortskämda och ouppfostrade snorungar som inte respekterar någon eller något?? Sen när är det lärarnas sak att uppfostra era barn?? Ouppfostrade ungar förstör för dem som faktiskt fått lära sig att värdera och respektera andra människor och andras saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback