Girls night out!

Jag , Maja och Fia är ju sällan lediga samtidigt alla 3! Så en torsdag i början på augusti kom Maja på att vi var lediga allihop på fredagen!!

Maja                      Fia                          Jag

Det bestämdes hastigt och lustigt att vi skulle gå ut och käka! Så efter jobbet på fredagen var det bara att snabbt köra hem, hoppa in i duschen, byta om och göra sig klar för att lika snabbt fara tillbaka till stan.

Vi hamnade på Gula Huset, för övrigt min favvorestaurang, där vi avnjöt god mat och dryck.

Päroncider             Fläskfilé med murkelsås

Vi valde att äta dessert på ett annat ställe. Nämligen Bosses Glassbar!

Efter Bosses gick vi runt på stan och kollade på folk lite. Vi hamnade till slut på Överste Mörners uteservering.
Där hittade Fia sin systers killes kompisar som vi fick dela bord med. Vi beställde lite mer dricka och satt där och hade trevligt. Nån hade roat sig med att hälla diskmedel i Folke Filbyterfontänen så skummet flög över Stora Torget. Maja vill självklart kolla in det hela.

När Maja lekt färdigt med skummet gick vi ner till jobbet, för det var där vi skulle kvarta!

Dan efter jobbade jag frukost några timmar innan Maja och jag åkte till Tornby för att shoppa lite.
Jag handlade lite prylar på IKEA och Maja köpte skor, skofetishisten som hon är!

Efter detta lunchade vi på IKEA med köttbullar! Maja skulle jobba så jag såg till att hon var på plats i god tid före hennes pass började. Efter det åkte jag hem!

Vi hade mycket trevligt och nu är det inte långt kvar tills vi kan ha trevligt varje dag i en hel vecka!

Ha det!

Long time no see!

Jag vet att det är evigheter sen jag bloggade sist men jag har inte haft lust, ork eller tid. Jobbet tar så mycket tid att allt annat tycks stå still.

Så vad har hänt sen sist då? En massa saker!
Ska beta av dem allt eftersom.

Jag kan börja med Englandsresan!

Jag, Mamma, Jocke och Kenneth började måndagmorgon den 5 juli med en snabb bilfärd till Skavsta Flygplats.
Därifrån tog vi flyget till Stansted flygplats. Väl på marken igen tog vi buss 308 till Bishop's Stortford. Hemma hos Jacki och Andy dumpades väskor för att sedan promenera ner till stan för lunch.

Mina bröder hade hela morgonen bara frågat efter ölen, vart är den? Den fanns på The Jolly Brewer, ihop med världens kanske godaste hamburgare!

....  här är ölen!

Det blev en öl i väntan på maten och så en till när maten kom!

Efter lunch knatade vi runt lite på stan för att visa var vi hänger på somrarna.
Vi hamnade till slut på Sainsburys där vi inhandlade lite goda drycker, och munkar till mig så klart!

Starkcider på 3 liters PETflaska! Dröm! Tyvärr smakade den skit men vad gör det när det är billigt!

Det finns många saker i England som vi inte har här hemma.
Men att man kan köpa tärnad svensk är la ändå bara lite för mycket!

Tisdagen börjde med en stadig frukost på traditionellt engelskt vis.  Ägg, bacon och rostat bröd.
Efter frulle satte vi kurs mot London.

Men tåg tar det bara 40 minuter. Tågbiljetter är såååå mycket billigare där än här. För bara 9 pund per skalle fick vi åka tåg, buss och tunnelbana så mycket vi ville hela dan!

Vi klev av på Liverpool Street Station, råkar vara slutstation. Om det var förutbestämt vet jag inte, men av någon konstig anledning valde jag att gå ut en annan väg än den jag brukar, så vi hamnade precis vid busshållplatsen där bussen till Imperial War Museum går. Med flyg/krigintresserade bröder styrde vi kosan dit.

I bakgrunden ses Trafalgar square! Lord Nelson står där på sin pelare.

Så här glada var pojkarna efter ett par timmar bland flygplan, misiler, pansarvagnar och en massa andra krigsrelaterade prylar. Lite leksaker inhandlades innan vi åter styrde kosan mot centrala London för lunch.

Vi käkade på en Italiensk restaurang, en äkta sån med riktiga italienare som lagade maten! Gott! Vi tog oss runt till diverse sevärdheter bara för att Kenneth skulle  få se dem. Innan vi tog tunnelbanan tillbaka till stationen sprang vi in på Hamleys leksaksvaruhus! Köpte lite Hello Kitty prylar!

På kvällen ställde värdparet Jacki och Andy till med en sjujävla grillfest. Vad mat! Vi grillade burgare på lamm, nöt och fläsk. Det grillades fläskkött och kyckling. Till detta fanns sallader och en massa olika såser!

Kenneth hade lånat med kameran till Duxford och där tog batteriet i kameran slut och jag hade ingen laddare med så där är bilderna slut.....

Torsdagen var tänkt till att hyra bil och köra runt lite men slutade med att bröderna for till duxford igen och jag och mamma shoppade i Bishop's Stortford. Eftersom det var vår sista kväll i England bjöd vi grabbarna på Thairestaurang.

Fredagen var den sista dagen och vi knatade runt på stan i väntan på att åka hem senare på kvällen. Det var värmebölja i england precis som här hemma så vi höll på att stryka med i värmen. Vare sig jag eller det engelska folket är vana vid värme. Framåt eftermiddagen tog vi taxi till flygplatsen eftersom det kostade nästan lika mycket som bussen. Ja, sen flög vi hem och när vi landat körde vi hem till lilla Åtvid och sov.

Det var så kul att ha med Jocke och Kenneth! Varje kväll satt vi ute i trädgården med Jacki och andy och drack alkoholhaltiga drycket och pratade till sent på natten.

Jag ska tillbaka nästa sommar igen det är en sak som är säker!