Så onödigt!!!!

Straxt efter 9 ville Lucifer gå ut, jag öppnade och släppte ut honom. Precis när han kommer ut ser han grannkatten Gusten sitta på trappan, han blir förbannad och reser ragg. För att hindra honom att slåss hukar jag mig och lyfter upp Lucifer. Det skulle jag inte ha gjort!!

Lucifer uppskattade inte alls att jag hindrade honom att försvara sitt revir så han hugger mig 2 gånger i armen. Jag släpper inte taget utan håller hårdare om katten och tar mig in, släpper katten och in på toa för att skölja ur såren. Faaaaan så ont det kan göra. Ringer sen våprdcentralen för att kolla vad som behöver göras. Ny stelkrampsspruta bör fås eftersom jag ändå är så pass gammal, det är ju några år sen man senast fick.



Så till 10 är jag på vårdcentralen. Betalar 350:- som sprutan kostar och får sitta ned och vänta. Sköterskan ger mig sprutan men tittat knappt på betten, än mindre tvättat och lägger om dem. Hon säger att jag ska ha alsolspritdränkta kompresser på i några dagar.
-Vart får jag fatt i kompresser då, frågar jag.
-På apoteket finns allt, svarar hon.
Jag som trodde att jag åtminstonde skulle bli omplåstrad, tjii fick jag.

Så jag åkte till apoteket och handlade prylar för 150:-. In på netto för att köpa lite lucnhmat, där hittar jag min favvogranne Maria.
- Jag tänkte just på dig, säger jag.
- Jasså gjorde du det, säger hon.
- Ja, jag behöver din hjälp.
Jag visar henne betten som nu inte har något skydd alls på, eftersom jag tog bort det på vc i tron att sköterskan skulle ta hand om det.
- Men fy!!! Vad har du gjort, säger hon
-Hindrare Lucifer från att slåss med Gusten.
-Det där måste du ju visa på vc.
-Kom just därifrån, behöver hjölp att lägga om det.
-Självklart!

Vi handlar färdigt det vi ska ha och åker sen hem. Maria lämnar sina varor och kommer in hit och hjälper mig. Nu har jag ett stort fint paket på armen. Lite för stort kanske men det ska hållas borta från ev andra bakterier så jag tar det säkra före det osäkra.



Just nu gör det pissont kan jag säga. Jag är stel och öm i hela underarmen. Men men....
Det som stör mig mest med det hela är att det kostade mig 500 spänn. Så jävla onödigt.

Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback