Så mycket att göra, så lite tid.

Ja fy ja....
Det är ett tag sen jag hade tid/lust/ork att blogga men nu ska ni få en liten uppdatering.

Bilen är äntligen lagad och jag ska försöka få den ombesiktad i morron. Slutnotan landade på 7000 spänn!!!!!

Suck, jag hade behövt de pengarna till annat nu när flytten närmar sig med stormsteg. Pratade med de nuvarande ägarna i söndags och det verkar som att de kommer att flytta första veckan i juni. Om det blir så behöver jag ha flytthjälp helgen 13+14 juni, så alla som känner sig manade eller bara tvugna, hör av er! :p Jag har varit duktig och packat en massa, dock en massa kvar att packa. Fattar inte varför man ska ha så himla mycket saker.  Bor i kartonger nu men det kan jag leva med.

Var på sjukhuset igår och diskuterade ev. operativa åtgärder.
Någon större diskussion blev det dock inte. Läkaren tycker att eftersom jag haft 5 stora anfall på 3 månader och fler i höstas är det lika bra att ta ut skiten. Ja nu sa han kanske inte skiten men ni fattar vad jag menar. Jag håller med att det måste bort. Jag står nu på väntelista för operation.

Jobbet suger all kraft ur mig, önskar det kunde lugna ner sig bara ett uns. Det är jobbigt att alltid ha så mycket att göra, hela tiden!  Önskar ibland att jag hade ett vanligt jobb, ett jobb där man är ledig alla röda dagar och att man kan ta semester klämdagen. Men icke sa nicke, inte i hotellyrket inte. Det är skit samma om det är röd dag eller helg, vi ska alltid jobba. Alla ni som gnäller över att ni måste gå upp tidigt varje morgon skulle ta och prova på hur det är att jobba kvällar och helger. Det suger vill jag lova. Skulle gladeligen slippa att jobba helg iaf.

Nu måste jag jobba vidare, torktumlaren pep just för att tala om att han är klar. Jo, det är en han. Krävande och högljudd!

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback