Long time no see.....

Ja det är ju ett tag sen jag bloggade. Jag har hunnit med att jobba 10 dagar i stäck, bakat smörgåstårta och firat mamma.

Mamma fyller 60 år i morron men eftersom det är lättare att ha fest på helgen var festen igår. Och som vanligt var det min jobbhelg. Marianne var snäll och bytte med mig vilket resulterade i att jag var tvungen att jobba 10 dagar i stäck. Det funkar när man som jag jobbar varannan dag morron och varannan dag kväll. Har ju lixom sovmorron varannan dag.

När så fredagen kom skulle det bakas smörgåstårta. Tog lite bilder ifall det är så att nån vill prova att göra en själv. Ganska enkelt egentligen. Börja med den dagen innan så den får stå och dra lite.


Blanda ihop bredbar leverpastej, bostongurka och en skvätt vanlig grädde till en smet.

Börja med att blanda ihop bredbar leverpastej, bostongurka och lite vanlig grädde.


Koka ägg hårda och låt dem kallna ordentligt. Hacka dem grovt och blanda med majonäs eller kaviar.



Jag använder vanlig rostfranska istället för landgångsbröd som är mycket billigare.
Skär bort alla kanter så blir tårtan inte seg. Lägg ett lager bröd i botten.



Bred ut ett lager äggröra och lägg på ännu ett lager bröd.
Bred ut ett lager med leverpastejsmeten och toppa med mera bröd.



Bred smör eller majonäs ovanpå det sista lagret bröd och plasta in.



Förvara kallt tills det är dags att garnera.
Garnera med det du gillar. Jag föredrar räkor, rökt skinka och lite grönt.
Det färdiga resultatet blev så här.



Jag återkommer till firandet av mamma....

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback