En himla massa saker.

Så var ännu en helg förbi!! Mycket att göra på jobbet då Linköping bjudit på en massa underhållning av olika slag i helgen.

På Cupolen samlades alla de som gillar whiskey för 2009 års Whiskeyexpo. I Cloetta Center infann sig en massa föräldrar med förväntansfulla ungar där Disney on Ice bjöd på prinsseror i långa banor. På Konsert och Kongres spelade Bo Kaspers orkester.

Jag hade 55 pers till frukost i morse och öppnade som vanligt 7:30 i tron att några morgonpigga skulle hitta ner. Ack så fel jag hade! Vid halv 9 när Susanne kom,satt 6 pers i matsalen. Straxt efter 9 kom 4 till ner. Sen, 9:15 small det! ALLA andra kom ner. Vår matsal tar bara 35 pers, så fatta att vi fick att göra. Tur att man har van personal till hjälp, hade blivit kaos annars. Men duktiga som vi är klarade vi ut även denna anstormning med glans. Efter att frukosten städats in och bort var det bara att ta itu med tvätten, finns ton en dag som denna. Hann dock bara mangla 2 maskiner innan Maja kom.

Väl hemma orkade jag inget göra. Satte mig i soffan o glodde lite innan jag kom på att jag skulle kolla hur bakis syrran var, hon hade nämligen inte dragit upp persiennerna när jag kom hem. Knallade tvärs över trappa o knacka på. När hon öppnade var hon inte bakis alls, bara lat sa hon. Det får man vara när det är söndag och man är ledig. Jag ska vara lat i morron, eller ja lite måste jag göra men inte så mycket.

Om ca 3 månader är jag åter ensamboende, Nathalie ska flytta ihop med Tobbe då. Jag får alltså tillbaka det lilla rummet. Just nu är det bara kaos där inne. Men när hon flyttat ska jag göra om det till gästrum/bibliotek. Innan jag möblerar och så måste jag måla om där inne. Är en tråkig ljusblå tapet nu. Har inte bestämt vilken färg jag ska ha än.
Katterna trivs nu när de får vara där inne igen, det var ju deras rum från början. Men när man kommer med kameran blir Lucifer sur och protesterar högt! Kolla bara så han skriker!!


- Men det var la faaaaaan vad du ska blända mig hela djävla tiden!!!!!!!

Nu ska jag göra lite te sen ska jag slappa vidare!

Hadet bäst!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback