Happy Birthday to me!!!

Om ca 1 timma har jag andats luft i 36 år.  Innebär detta att jag är medelålders nu?? Yngre medelåldern iaf.
Skitsamma...


I dag har jag gjort en massa trevligheter.
Jag vaknade före 6 (som vanligt) satt och slöade i soffan med katterna fram till 8 då jag tog tag i dagen. Började röja så att granen skulle få plats. Runt 10 tog jag ut bilen från värmen i garaget och åkte ner till Willys och handlade lite. Därefter for jag ner till Tobbe i Broddebo för att hämta granen. Hans dotter Frida var hemma så jag fick börja med att bygga duplolego lite. Sen blev det lite fika innan vi bylsa på oss en massa kläder för att pulsa i djup snö ner till min utvalda gran.

Tobbe sågade och jag tittade på, för det är la så det ska gå till, eller?? Sen hjälpte jag till att bära upp granen till bilen. Vi (läs Tobbe) snörde ihop den lite så att den fick plats i min lilla röda fara. Vid det här laget hade Frida tröttnat på att dela med sig av sin far så hon tyckte jag skulle åka hem. Vilket jag gjorde, jag hade ju lite annat att pyssla med.

Väl hemma fick jag pule i evigheter för att få granen att stå i foten utan att vippa. Det slutade med att jag fick fästa ett snöre i väggen som håller den uppe. Den är STOR!!!!!!  Men ack så fin! När jag väl fått den på plats klädde jag den. När den var påklädd kollade jag på julfilm, har sett den förr men just nu bubblar julstämmningen i mig. Massa snö och kallt, kan ju inte bli bättre! Fick dammsugat oxå, mycket brr blir det!

Efter dammsugningen var jag vrålhungrig så jag tog ut röda faran igen och drog till Tobbas för lite käk. Hemma igen åt jag och sen gav jag mig på att baka lite. Resultatet blev bra! Ska baka mer i morron. Nybakta bullar smakar alltid bäst!

Om jag orkat skulle jag tagit bilder på det jag bakat idag men jag orkar inte. Försökte ta bilder på granen men det suger fett att försöka få fram det vackra när kameran vill ha blixt, ska man dumpa blixten ser man fan inget. Jag tar bilder i morron när det är dagsljus!


Nu ska jag slappa lite igen!

Ha det bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback