Host host och host...

Jag blev förkyld den 1 augusti och låg däckad hemma i 6 dagar. Nu efter 11 dagar hostar jag fortfarande en massa, rätt tröttsamt vill jag lova. Jag vill komma igång med träningen igen efter sommaruppehåll osv.

Hur som helst. Sen telia snodde mitt nät har det ju gått en del tid. När jag inte hade tv eller nät att roa mig med blev en hel del böcker lästa. Hann kolla på ett gäng filmer oxå. För att inte tala om hela säsong 1 av Heroes.  Men så kom både nät och tv tillbaka lagom tills jag blev förkyld och då orkade jag inte sitta vi datorn. Tv däremot har jag sett en hel del av.
 
Förkylningen sabbade en massa saker för mig. Jag orkade inte klippa gräset så det växte och blev långt. Klippte både i fredags och i går för att få ner det på en längd jag slipper skämmas för. Hade jag haft en karl hade ju han kunnat klippa det. Likaså stannade mitt måleriprojekt i källaren av helt. Jag har fortfarande en del kvar att måla i källartrappan men nu måste stegen in så jag når. Ska ta det till helgen kanske. Själva hallen i källaren är dock klar. Städade av därnere i går och la på mattor. Nu ska jag bara hitta en lämplig tygbit till det lilla fönstret och kanske nån möbel att ställa dit.

Nästa projekt är all måla om hallen här uppe. Den ska bli vit och svart hade jag tänkt. Nu är det nån gulvit färg på väggarna och nån rosaton i taket. Jag vill ha vita väggar, vitt tak och svarta taklister. Ska orka måla hatthyllan och skostället svart också så blir det nog skitfint. Kankse köpa nya mattor oxå.

Nu är det snart dax att åka och jobba igen. Hoppas det inte är så mycket tvätt kvar till mig. Borde försöka slänga ihop nått att äta innan kanske men jag har sån idétorka när det kommer till matlagning. Skittrist att laga mat ju.

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback