Fars dag!

Jag sa ju i tidigare inlägg att jag skulle återkomma till ... en massa andra saker.
Det var så här;
Syrran och jag fick för oss att baka mandelkakor till pappa i farsdagspresent. Sagt och gjort, jag handlade sakerna vi behövde, vilket bara är ägg och mandelmassa. Så i lördags satte vi igång. Ingen av oss har bakat dessa kakor förr men vaddå, hur svårt kan det vara. Vi kladdade ihop smeten och hällde den i spritsen. Kletade ut fina kakor och gräddade dem. Resultatet blev bra. Men man kan ju inte ge bort bara vanliga enkla kakor, man måste ju garnera fint!
Jag tog fram mina burkar med alla kak/tårtdekorationsprylar och så lekte vi. Blå glasyr blev det på toppen och chokladdoppad botten.



Små sockerbokstäver bildade ordet pappa.  När vi kladat färdigt med kakorna kom vi på att den snutt mandelmassa som blev kvar måste användas till någe. Vad skulle vi göra? Det blev lite av varje. Sockerkulor i olika färger, röd tårtpynt och chokladströssel användes flitigt! Vi hade mycket roligt när vi knåpade ihop dessa......   saker.....



Om han äter upp dem eller inte återstår att se. Det spelar ingen roll vilket han nu väljer att göra. Vi hade så attans kul när vi gjorde dem så vi skiter i vilket. Pappa blev glad. Just det, han fick ett gäng strumpor med texten" Pappa är bäst" på oxå.



Nu är det dax att börja slänga ihop nått att äta. I morron är det massagedax på jobbet igen, ska be massösen att inte ta i så förbenat, vill inte ha fler blåmärken.

Ha det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback