Bögar, kalas, polisbesök och en annan massa saker.

Jag vet att jag inte skrivit någe på ett tag men jag har helt enkelt inte orkat. Det är så mycket på jobbet just nu att jag bara orkar med jobbet, allt annat får vänta. Tur att jag är ledig i helgen för på måndag börjar min jobba 12 dar i sträck period. Nej, jag är inte schemalagd så mycket i vanliga fall men jag har tagit på mig några extrapass bara för att spara komp till Lanzarote resan i Januari, ser ut att bli en hel del timmar.

Bögar ja.... Jag är ju lite homofob. Det får man inte vara men bara tanken på bögar får mig att rysa. Nu har de lyckats förstöra min favvoserie på tv genom en massa grabbhångel. Förlåt alla homosexuella.

Kalas....
Lillebror Tim har blivt så stor att han får handla på systemet alldeles själv! Detta ska självklart firas stort. Lillebror Tony bakade en jättefin tårta.



Tim hade inga problem med att blåsa ut ljusen, dock visade han sig inte från sin bästa sida....


Han kommer att döda mig när han ser detta

Polisbesök fick jag på jobbet i tisdags. Vi hade ett gäng suspekta engelsmän som bodde hos oss. De förhalade hela tiden sin betalning av rummen och i samråd med chefen ringde jag polisen för att kolla om de kunde kolla upp deras engelskregistrerade van med tillhörande släp. Polisen kunde visst hjälpa till med den saken. Polisen som jag pratade med lovade att återkomma med besked. Det gjorde han dock inte. Istället kom 2 poliser till jobbet. Jag berättade ännu en gång om de problem vi haft med dessa gäster. De hade fortfarande inte fått nån information om bilen. De hängde i receptionen kanske en halvtimme trekvart innan de fick ett annat larm de var tvugna att åka på. Jag sa att jag hör av mig om gästerna betalde sin nota.

Straxt före stängningsdax kom de ner och betalade sin nota, eller nästan hela iaf. Jag var rätt säker på att det skulle vara väck innan jag öppnade dagen efter men döm om min förvåning när en del av dem kom ner till frukost. De betalade resterande belopp och allt var frid och fröjd. De hade bokat rum för typ 14 dar men lite senare på dan ringde städ och undrade om de skulle ha rummen eller inte. Alla saker var borta och nycklarna lämnade på rummen. Kanske såg de polisbilen och fick kalla fötter med sin blåsningsplan.

Hur som helst. Jag ringde polisen för att meddela att de dragit och undrade om de fått någe svar på regskyltarna. Jag fick till svaratt ärendset skickats vidare inom myndigheten. Alltså hittade de något! Vad fick jag inte veta.

En massa andra saker... kan jag inte berätta om förrens efter farsdag-firandet. Kan ju inte avslöja allt nu ifall pappa läser det här....  Jag återkommer till ämnet senare!

Nu ska jag visst skjutsa Robin Fast att hämta sin lillasyster hos deras mamma och sedan köra dem hem. Så så är det med det!

Ha det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback