Räknar.

Har suttit och räknat lite på utgifter och inkomster. Hur ska jag göra för att bli rik snabbast och på bästa sätt? Ett himla bra sätt vore att ha en sambo, då delar man ju på mycket, hyra,el,telefon osv. Men nu har jag ju ingen sån, och inte ser det ut som om jag hittar en snart heller :(  Det får ju helt enkelt lösa sig på ett annat sätt.

Att jobba mer är inget alternativ, jag hinner eller orkar inte med mer än det jag redan har. Då är det ju det här med att fixa med lån och räntor och så. Jag har redan eliminerat alla "onödiga" utgifter. Tyvärr är det ju så mycket man måste ha, hyra, el, tele, försäkringar och lite till. Dessa kommer man ju inte ifrån.

Men, jag har kollat att jag om 10 månader blir klar med mitt banklån och med billånet. Det ger en massa mer pengar varje månad. Då är ju frågan hur dessa ska förvaras. Har kollat lite på vart jag kan få bäst ränta, många lovar rätt bra ränta från första kronan, vilket är skitbra. Banken är nästan sämst. Forex bank har en bra inlåningsränta så kanske sätter jag dem där. Har dock 10 månader på mig att hitta lämpligt sparande.

Jag behöver ju inte ha panik.
Dessutom gick ju min lön upp lite nu den 1 maj, det genererar ju iaf några kronor mer varje månad. Sen höjs den igen nästa år 1 maj. Och om detta inte ger tillräckligt får jag väl annonsera efter en sambo, om nån vill ha mig.... Nää, skämt och sido, så lågt skulle jag aldrig sjunka. Får jag inte den jag vill ha få det faktiskt vara, jag är inte desperat och skulle aldrig stå ut med någon man inte har sånna känslor för. Skulle du?

Hur som helst, jag sitter inte i skiten på något sätt, jag kan ju trots allt unna mig rätt mycket redan nu. Det gäller nog att prioritera rätt bara, hellre en skön semester än månatliga krogrundor.

Jaha, nu ska jag nog hitta på något annat, kan ju inte sitta här och tjata om pengar hela kvällen.

See ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback