Påskmarknad.

Det var påskmarknad idag. Fattar inte varför det alltid ska vara så kallt just denna dag. Hur som helst, vi åkte ner ganska sent, runt 12, gick ett varv och tröttnade ganska fort. Det är ju alltid samma saker som säljs. Köpte lite cocostoppar. På väg till bilen behövde mormor som vanligt gå på toa.
 
In på Sandelius, mormor in på toan och jag ställde mig i kön, kan ju lika gärna köpa någe gott att smaska på när man ändå är där. Köpte det jag ville ha och gick mot dörren för att vänta in mormor och mamma, det tar alltid så lååååång tid för mormor. Stod där i dörren en stund men tyckte folk glodde så jävla dant så jag gick ut och väntade istället.

Hade stått där en stund när en kille kom ut genom dörren, tyckte jag kände igen honom men kunde inte placera honom riktigt. Tittade på han en stund sen säger han:ANNA! då ser jag vem det är! Daniel Loord!!!!  Har inte sett han på nästan 9 år! Vi lekte ofta som barn och hittade på en hel del hyss tillsammans. Jag var dagbarn hos hans mamma och vi gick i samma klass. Fatta eller! Fan så glad jag blev! Har lagt till han på Facebook, inte för att vare sig han eller jag är där särskilt ofta men iaf så man kan byta mailadresser och så! Faaaan så kul! Tänk att man inte ses oftare, sist vi sågs var på 10-års jubileet från Allé, då spenderade vi merparten av kvällen utanför Folkets Hus pratandes om våra äventyr som barn!

Att träffa på honom gjorde min dag vill jag lova! En annan sak som oxå är värt att nämna är att jag egentligen skulle jobbat i dag men vi hade inget bokat så vi stängde. Det måste ju bara vara ödet va! Jag kanske ska tacka mormor för att hon behövde gå på toa och för att hon tar sån tid på sig! Utan hennes behov hade jag inte träffat honom!

Så det kan bli! Nu ska jag slänga mig i soffan igen.
Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback