Bil, blommor och glass.

I går var jag och lilla syster ute och övningskörde lite.
 



Vi styrde kosan mot stallkiosken för lite mjukglass i värmen. Jag tog en liten bägare med saltlakrits-strössel. GUD så gott! Kanske måste åka förbi idag igen! Efter glassen kom vi på att vi saknade lite fina sommarblommor hemma så vi
åkte ut mot Mormorsgruvan till nått som jag tror heter Malmviksängen. Vi plockade varsin fin bukett.

                                                                         
   
                                                                   

Efter Malmviksängen åkte vi mot industriområdet vid veterinären, minns inte vad det heter, och plockarde prästkragar och lupiner. Jag vill inga lupiner ha men det vill lilla syster, hon gillar dem bäst! Där ute finns en sån rolig spegel som man har vi knepiga utfarter. Kan ju inte låta bli att bete sig som jag vet inte vad, konstig humor har vi iaf.


                                                                        

Ja just det, måste ju berätta om lilla killebäbis roliga nöjen oxå. Han ligger ofta framför kylskåpet och ålar sig. Har inte brytt mig så mycket innan men just den här dagen låg han och petade med sin stora tass under kylskåpet. Hämtade en liten ficklampa för att kolla vad som fanns där under. Här är vad jag hittade!

    

Han är ju bara för söt! Här ligger alla hans favoritlekasaker, de röda råttorna! Jag som undrat vart de tagit vägen, jag har ju hittat nästan alla andra färger men inga röda! Nu vet jag vart jag ska leta om de försvinner igen. Lilla Lucifer, han fyller snart 2 år! Kankse ingen bäbis längre men han kommer alltid vara minstingen hemma hos oss.


                                                      från liten till stor     


Det var dagens inlägg!

Hasta luego!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback